​Organisatorisk indsats

En organisation, der trives, skaber resultater. Derfor tilbyder vi stressforebyggelse på organisationsniveau. Den organisatoriske indsats giver alle medarbejdere og ledere indblik i og viden om, hvad I hver især kan gøre for at forebygge stress og styrke trivslen på arbejdspladsen. I får et fælles sprog, en fælles retning samt konkrete redskaber, som I kan bruge i hverdagen. Såvel medarbejdere som ledere vil opleve større handlekraft og arbejdsglæde.

Sådan kan en organisatorisk indsats se ud:

→ Møde med direktionen om den nuværende stresspolitik og om den forebyggende indsats

→ Foredrag for samtlige medarbejdere

→ Foredrag for samtlige ledere

→ Ledertræning

→ En bog til alle ledere (”Jeg gør det i morgen – fra undgåelsesadfærd til stressforebyggende ledelse”)

Sådan arbejder vi med hele organisationen

  1. Vi drøfter den nuværende stresspolitik med ledelsen og sikrer, at I har en stresspolitik, der giver klare retningslinjer og handlemuligheder for alle ansatte.
  2. Herefter iværksætter vi en række aktiviteter, der klæder henholdsvis ledere og medarbejdere på til at arbejde strategisk med trivslen. Aktiviteterne kan være foredrag, skriftligt materiale, dialogværktøjer, video eller podcasts.
  3. Derefter skal den øgede bevidsthed omsættes til handling. Derfor bliver ledere og medarbejdere trænet i stressforebyggende ledelse og i at arbejde med stress i ”fredstid” ved at implementere sunde vaner og kommunikation, der sikrer at stresssymptomer ikke er tabu, men noget man hjælper hinanden med at navigere i.
​​

I lærer blandt andet:

  • ​Hvad er stress?
  • ​Hvordan kommer stress til udtryk?
  • ​Hvornår bliver stress et problem?
  • ​Hvad skal vi være opmærksomme på?
  • ​Hvordan opdager du symptomerne?
  • ​Hvordan kan du gribe ind?​

Hvem er indsatsen for?

Forløbene henvender sig til alle typer organisationer – både private og offentlige. Vi har erfaring med små, mellemstore og store virksomheder. Alle niveauer i organisationen kan deltage – fra topledelse til medarbejdere.​

Med en organisatorisk indsats får I:

  • Tydelige retningslinjer for forebyggelse og håndtering af stress
  • Klare forventninger og en klar ansvarsfordeling
  • Forståelse af stress og stresssymptomer
  • Viden om handlemuligheder og værktøjer til at reducere stress
  • Fælles sprog i organisationen
  • Opkvalificerede ledere, der oplever sig i stand til at reagere tidligt og tage en dialog med medarbejdere inden en stresstilstand udvikler sig.
  • Kompetente arbejdsmiljørepræsentanter, der kender deres rolle og muligheder, og som kan støtte jer i at holde fast i stresspolitikkens retningslinjer og sikre, at indsatsen bliver implementeret.​

​Kontakt

Kontakt os gerne, hvis du vil vide mere om organisatoriske indsatser eller har spørgsmål til, hvad I kan gøre for at styrke trivslen.

Du kan også læse mere om vores andre stressforebyggende tiltag her:

​Skal vi også hjælpe dig?

Vi har kort ventetid, og du kan få en tid inden for få dage.

Ring for at booke en tid på 33 69 09 66 eller send os en besked, og vi kontakter dig snarest muligt.

 
 
 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

​Kort ventetid

Kort ventetid hos vores psykologer og speciallæger i psykiatri.

Høj faglighed

Høj faglighed og skræddersyede forløb.

Hjælp til alle, uanset alder

Vi hjælper både voksne, børn og unge godt igennem det, der føles svært.

​Flere klinikker

Vi har klinikker i Gentofte, Vejle og Aarhus.

​Sådan har andre fået hjælp

Othilde, Trustpilot

Psykiatriske livreddere

Hvis man på ét eller andet tidspunkt i livet får brug for enten psykolog- eller psykiatrisk støtte, men føler at man ”løber panden mod en mur”, når man forsøger at få en henvisning – eller får at vide, at man kan få en tid om 3-4 måneder, så er PPclinic et sted, der er startet, med henblik på at nå de mennesker, som ”går til” på ventelisterne.

PPclinic har korte ventelister, og MEGET kompetente medarbejdere, som for mit vedkommende har reddet mit liv."​

Socialrådgiver, Københavns Kommune

”Jeg har haft 4 borgere i forløb. Jeg har haft en god dialog med psykologerne omkring borgerne. Det har gjort, at der kunne sættes ting i værk, før forløbende sluttede. Jeg har kunnet bruge rapporten og anbefalingerne i det videre arbejde med alle 4 borgere. Hvis de ikke havde været i forløb, ville deres sag stå i stampe eller ikke have fået den rigtige retning.”

Fra PPclinics seneste tilfredshedsundersøgelse

”Tak, jeg er helt der, hvor jeg burde være nu.”

Fra PPclinics seneste tilfredshedsundersøgelse


”Jeg føler mig tryg og i gode hænder hos min behandler, en meget positiv og beroligende person. Dette gør, at jeg tror på, at jeg vil få det bedre, og dette aspekt af behandlingen er lige så vigtig som alt andet.”

PPCLINIC ApS​

​Telefontid: Man. – fre. kl. 9.00 - 15.00

Telefon: 33 69 09 66

E-mail: info@ppclinic.dk

CVR: 26850495

facebook-white linkedin_2

Find os i København

PPclinic København

Ørnegårdsvej 16

2820 Gentofte​​

Find vej på Google Map

Find os i Aarhus

PPclinic Aarhus

Klamsagervej 35A

8230 Aabyhøj

Find vej på Google Map

Find os i Vejle

PPclinic Vejle

Hjulmagervej 8B

7100 Vejle​​

Find vej på Google Map