Den vanskelige samtale
Kursus for ledere
Alle ledere kender den, og de fleste frygter den – samtalen om et vanskeligt emne eller en vanskelig situation. Det kan være utilfredsstillende arbejdsindsats, uacceptabel adfærd, samarbejdsproblemer, stress, sygefravær eller en opsigelse.
”Hvordan får jeg det sagt på en god måde?”
”Hvordan vil medarbejderne mon reagere?”
”Hvad nu, hvis medarbejderen bliver sur eller ked af det?”
Det er ofte den slags tvivl, der får ledere til at vente med samtalen. Man vil hellere undgå den end at gøre noget forkert. Men sandheden er, at hvis lederen venter for længe, og situationen forværres, bliver samtalen vanskeligere, end den behøvede at være.
Du får viden og konkrete strategier
PPclinic tilbyder et kursus for ledere og mellemledere med fokus på viden om samt konkrete strategier og værktøjer til den vanskelige samtale. Efter kurset vil du som leder føle dig klædt på til at tage samtalerne i god tid og på en sund måde, hvor du sammen med medarbejderen korrigerer situationen og hjælper medarbejderen tilbage på rette spor.
Målgruppe
Kurset er for ledere med direkte personaleansvar.