Hvis I beslutter, at trepartssamtaler og lederinddragelse er noget, I vil bruge som et redskab i jeres stresspolitik eller i forbindelse med sygemeldte medarbejdere, er det en god ide, at virksomhedens ledelse melder forventninger og rammer ud til alle ansatte. Når medarbejderne kender til muligheden for en samtale og har en god forståelse for, hvad en trepartssamtale er og kan hjælpe dem med, siger de oftere ja til tilbuddet, og det kommer både medarbejderne og dig som leder til gode.
Hvad nu, hvis stressen ikke er arbejdsrelateret?
Ofte er arbejdspladsen en del af løsningen, når det handler om stress – også selv om det ikke er forhold på arbejdet, der er skyld i, at du føler dig presset. Men konsekvensen af pressede medarbejdere ses ofte på arbejdspladsen i form af mistrivsel, nedsat produktivitet og sygemelding. Derfor anbefaler vi, at din arbejdsplads og leder er med til at finde løsninger. I en trepartssamtale hjælper vi jer med at finde frem til gode løsninger.