Behandling af stress​

​Følelsen af travlhed og stress er i perioder kendt af de fleste. Som udgangspunkt behøver kortvarig stress ikke være et problem, hvis du er sund og rask, men langvarig stress øger risikoen for depression, hjerte-karsygdomme, ulykker og forværring af eventuelle kroniske lidelser. Stresshåndtering- og behandling er derfor nødvendig, hvis du får symptomer på stress, som ikke forsvinder igen efter en kortere periode.

Du bør ikke udsætte behandling af stress

​Forebyg stress! Vi tilbyder både forebyggelse og konkret behandling af stress på vores klinikker i hhv. København, Vejle og Aarhus - herunder af stressrelaterede symptomer. Ofte overser folk faresignalerne på stress og får ikke sagt fra i tide.

Mange tror, at stress skyldes travlhed på arbejdet, men den egentlige årsag kan lige så vel være i privatlivet. Når vi har mennesker i behandling, kan det vise sig, at årsagen til problemet har rødder i noget helt andet, end man troede.

Nogle af de symptomer, som folk oplever, kan være nedsat hukommelse, koncentrationsbesvær, ubeslutsomhed, nedsat rummelighed, øget irritabilitet og angst.​

Flere af disse symptomer kan være med til at øge stresspåvirkningen på arbejdspladsen, men de kan også øge antallet af konflikter i hjemmet. En langvarig stresstilstand skyldes ofte en belastning på flere livsområder, så der ikke længere findes et frirum.

Ring og bestil en samtale, hvis du oplever problemer

​Vores behandling af stress består af professionel samtaleterapi. Vi benytter ACT (Acceptance and Commitment Therapy), som vores primære behandlingsmetode, men inddrager også andre terapeutiske retninger i vores arbejde med stressbehandling.

Et centralt element i ACT er at lære metoder til at håndtere vanskelige tanker og følelser på en mere hensigtsmæssig måde. Ved hjælp af ACT kan du lære at leve dit liv i overensstemmelse med dine værdier, og det der giver mening for dig.

Du kan ringe til os på telefon 33 69 09 66, eller du kan sende en e-mail til info@ppclinic.dk, hvis du har behov for behandling af stress eller ønsker en uforpligtende samtale.