Telefon: (+45) 33 69 09 66

Mandag til fredag: kl. 9:00 - 15:00

Behandling af stress og stressrelaterede symptomer

Følelsen af travlhed og stress er i perioder kendt af de fleste. Som udgangspunkt behøver kortvarig stress ikke være et problem, hvis du er sund og rask, men langvarig stress øger risikoen for depression, hjerte-karsygdomme, ulykker og forværring af eventuelle kroniske lidelser. Behandling er derfor nødvendig, hvis du får symptomer på stress, som ikke forsvinder igen efter en kortere periode.

Du bør ikke udsætte behandling af stress

​Vi tilbyder både forebyggelse og konkret behandling af stress, herunder af stressrelaterede symptomer. Ofte overser folk faresignalerne på stress og får ikke sagt fra i tide.

Mange tror, at stress skyldes travlhed på arbejdet, men den egentlige årsag kan lige så vel være i privatlivet. Når vi har mennesker i behandling, kan det vise sig, at årsagen til problemet har rødder i noget helt andet, end man troede.

Nogle af de symptomer, som folk oplever, kan være nedsat hukommelse, koncentrationsbesvær, ubeslutsomhed, nedsat rummelighed, øget irritabilitet og angst.​

Flere af disse symptomer kan være med til at øge stresspåvirkningen på arbejdspladsen, men de kan også øge antallet af konflikter i hjemmet. En langvarig stresstilstand skyldes ofte en belastning på flere livsområder, så der ikke længere findes et frirum.

Ring og bestil en samtale, hvis du oplever problemer

​Vores behandling af stress består af professionel samtaleterapi. Vi benytter ACT (Acceptance and Commitment Therapy), som vores primære behandlingsmetode, men inddrager også andre terapeutiske retninger i vores arbejde.

Et centralt element i ACT er at lære metoder til at håndtere vanskelige tanker og følelser på en mere hensigtsmæssig måde. Ved hjælp af ACT kan du lære at leve dit liv i overensstemmelse med dine værdier, og det der giver mening for dig.

Du kan ringe til os på telefon 33 69 09 66, eller du kan sende en e-mail til info@ppclinic.dk, hvis du har behov for behandling af stress eller ønsker en uforpligtende samtale.

Havneparken 2

Bautavej 1A